כשאנחנו מבצעים חיפוש באחד מהמנועים האינטרנטיים, למשל, Google או Bing, התוצאות מוצגות לנו בדף שבגוגל מכונה SERP, Search Engine Results Page. התוצאות המוצגות לנו בדף הראשון ובדפים הבאים אחריו מחולקות לרוב לשתי קבוצות: תוצאות אורגניות ותוצאות שהן למעשה מודעות בתשלום.
פעולות שונות שנבצע בתוכן ובמבנה הטכני של האתר עשויות להניב תוצאות חיפוש מסוגים שונים, הנבדלים במבנה ובתוכן מהסוג הבסיסי ביותר של תוצאה אורגנית.
אחד מהיתרונות של התאמת התוכן על מנת שנופיע בסוגים אחרים של תוצאות הוא שיפור מיקומנו בביטויים בעלי תחרות גבוהה.
קידום אורגני הוא מכלול של פעולות המכוונות לשיפור מיקומים בתוצאות שמציגים מנועי חיפוש. מנועי חיפוש מציגים בתוצאות שלהם קישורים לדפי אינטרנט, אפליקציות או יישום אחר הנגישים ברשת האינטרנט, ויש בהם מידע הקשור בנושא החיפוש.
הסדר בו מוצגות התוצאות נקבע על ידי מנועי החיפוש, כשהמטרה היא לדרג לפי התאמה מיטבית בין הנושא שלגביו מתבצע חיפוש לבין התוצאות.
מהן אותן הפעולות שניתן לבצע כדי להתקדם בתוצאות החיפוש, למה דווקא אותן פעולות משפיעות לחיוב או לשלילה, ואיך זה מתבצע בפועל הן שאלות יסודיות, אך לפני שנוכל לענות עליהן, נבדוק מהו אופן הפעולה של מנוע חיפוש.
עדכון 4.1.0 לג'ומלה מכיל בתוכו תוספות מעניינות למערכת הניהול, חלקן מאוד מקלות על הנגשת ותחזוקת האתר.
הגורמים המשפיעים על מיקומו של דף באתר אינטרנט הם רבים. לכל אחד מהם מידת השפעה שונה כאשר החשוב מכולם הוא הקשר בין תוכן הדף לביטוי שהגולשים מחפשים מידע אודותיו.
בעולם השיווק הדיגיטלי הכלים המרכזיים שנעשה בהם שימוש הם קמפיינים ממומנים וקידום באמצעות רשתות חברתיות. נוצר הרושם שהתפתחות זו דוחקת את האמצעים המסורתיים שמופקים בדפוס, כמו פליירים, עלונים וברושורים, אך למרבה הפליאה הם עדיין כאן ונעשה בהם שימוש ללא הפסקה.